Wiosennej ramówce TVP2 HD towarzyszy nowy spot wizerunkowy autorstwa Platige Image i nowa oprawa graficzna. Autorzy postawili na spójny pomysł i prostą, przejrzystą formę.
Nową oprawę Dwójki cechuje oszczędność w formie, kolorystyce i typografii oraz brak przesadnych ozdobników. W krótkich pięciosekundowych materiałach filmowych centralne miejsce kompozycji zajmuje cyfra dwa, symbolizująca taflę lustra, a zarazem ekran, w którym odbija się świat. Obrazy w lustrzanym odbiciu uzupełniają kadry w tle, tworzące drugi plan. W ten sposób uzyskano oryginalny efekt „filmu w filmie”, który stanowi motyw przewodni nowej oprawy Dwójki. Poszczególne klipy nawiązują do kolejnych pór roku i gatunków prezentowanych w ramówce Dwójki. W nowej oprawie wykorzystano „Lato” – minimalistyczną czcionkę autorstwa typografa Łukasza Dziedzica. To jeden z najciekawszych i najbardziej uznanych polskich projektantów liternictwa. Dziedzic stworzył dotąd już około pół miliona liter używanych powszechnie na całym świecie. Jak sam zauważa, słynny klip Gangam Style ma dziś ponad 2 mld wyświetleń, a jego czcionka „Lato” – prawie 137 mld i znajduje się na czwartym miejscu najpopularniejszych webowych fontów w repozytorium Googla. „FFClan”, inny font jego autorstwa, od lat utrzymuje się na liście bestsellerów jednego z trzech najpopularniejszych dystrybutorów na świecie i pomału staje się standardem. Za opracowanie i produkcję nowej oprawy Dwójki odpowiedzialne było Konarska-Konarski Studio.
Wiosenną ramówkę Dwójki promuje także spot wizerunkowy pod hasłem „TVP2 – zawsze pod wrażeniem”, przygotowany przez Platige Image. Tu także postawiono na prostotę i spójny pomysł komunikacyjny.
– Pojawiające się w spocie obrazy wiążą programy TVP2 z falami emocji – wyjaśnia reżyser spotu Mateusz Golla. – Celem była prezentacja Dwójki, jako miejsca pulsującego ciągłą energią. Wijąca się w szerokim planie wstęga Moebiusa potęguje to wrażenie i podkreśla, że Dwójka to niekończąca się emocje i wrażenia.
Źródło: Telewizja Polska